Genrepedagogik - planering

Vi träffas alltid i C206 och tiden är 13-17


3/9
Begreppsbildning, planering av temaområde och bloggande

 Läsanvisningar
Läs till sidan 62 i Hajers bok (0-20 kursivt)
Läs till sidan 66 i Låt språket bära
17/9
Evaluerande genre

Vi dekonstruerar text och skriver i grupp.

Läsanvisningar
Läs kapitlet om den evaluerande familjen i Låt språket bära
22/10
Nytt från Australien och era redovisningar


Jag berättar om mitt besök på konferensen Local practice, global context, som arrageras av ACAL, Austrilian concil for adult literacy conference.

Ni redovisar hur ni ska introducera eleverna i det område ni har valt för ert genrepedagogiska upplägg.

Läsanvisningar
Läs till sidan 94 i Språkinriktad undervisning

26/11
Berättande genre och interkulturell kompetens


OBS! 15-17
Läsanvisningar
Läs om den berättande genren i Låt språket bära.
Läs också vidare i Språkinriktad undervisning, till sidan 134
Den som har tid över kan också börja snegla lite på kapitlet om grammatik i Låt språket bära.

3/12
Faktagenre, funktionell grammatik och framtiden

OBS! 14-17
Fundera över hur vi tänker kring användandet av funktionell grammatik. Fundera också hur vi kan arbeta vidare på skolan med genrepedagogik i framtiden:

Läsanvisningar
Läs om faktagenren i Låt språket bära.
Läs till sidan 166 i Språkinriktad undervisning Läs kapitel 4-6 i Språkinriktad undervisning
Läs kapitlet om funktionell grammatik i Låt språket bära 

17/12
Redovisningar

Ni redovisar era genrepedagogiska upplägg för resten av personalen på skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar