Vi träffas alltid i C206 och tiden är 13-17
3/9
|
Begreppsbildning, planering av temaområde och
bloggande
|
Läs till sidan 62 i
Hajers bok (0-20 kursivt)
Läs till sidan 66 i
Låt språket bära
|
|
17/9
|
Evaluerande genre
|
Vi dekonstruerar
text och skriver i grupp.
Läsanvisningar
Läs kapitlet om den
evaluerande familjen i Låt språket bära
|
|
22/10
|
Nytt från Australien och era redovisningar
|
Jag berättar om mitt besök på konferensen Local practice, global context, som arrageras av ACAL, Austrilian concil for
adult literacy conference.
Ni redovisar hur ni ska introducera eleverna i det
område ni har valt för ert genrepedagogiska upplägg.
Läsanvisningar
Läs till sidan 94 i Språkinriktad
undervisning
|
|
26/11
|
Berättande genre och interkulturell kompetens
|
OBS! 15-17
Läsanvisningar
Läs om den
berättande genren i Låt språket bära.
Läs också vidare
i Språkinriktad undervisning, till sidan 134
Den som har tid över
kan också börja snegla lite på kapitlet om grammatik i Låt språket bära.
|
|
3/12
|
Faktagenre, funktionell grammatik och
framtiden
|
OBS! 14-17
Fundera över hur vi tänker kring användandet av funktionell grammatik. Fundera också hur vi kan arbeta vidare på skolan med genrepedagogik i framtiden:
Läsanvisningar
Läs om faktagenren i
Låt språket bära.
Läs till sidan 166 i
Språkinriktad undervisning Läs
kapitel 4-6 i Språkinriktad undervisning
Läs kapitlet om
funktionell grammatik i Låt språket bära
|
|
17/12
|
Redovisningar
|
Ni redovisar era
genrepedagogiska upplägg för resten av personalen på skolan.
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar